Hope
De Hope Happening was een jongerenfestival in het kader van het bezoek van de paus in België. De opdracht was om in minder dan 3 maanden tijd 5.000 jongeren samen te krijgen op een muziekfestival op de Heizel in Brussel. De jongeren konden op de Heizel blijven slapen en waren dan de eerste aanwezigen op de mis met de paus in het Koning Boudewijnstadion.
De uitdaging was op alle vlakken groot, want het was zomervakantie, de jongeren moesten zich inschrijven en betalen, en alle communicatie moest in 4 talen. Het logo werd ontworpen door Hotel Bonka. Ik heb samen met een Franstalige collega de coördinatie van de ganse communicatie gedaan. We hebben ons doel bereikt en hadden 5.600 aanwezige jongeren. De paus zou normaal niet langskomen, maar als verrassing, of kers op de taart, is dat toch gebeurd, wat ook voor mij een “once in a lifetime”-beleving was.
We hadden een enthousiast team van professionals en vrijwilligers die gedurende 3 maanden hun schouders onder dit event hebben gezet. Los van de coördinatie en de communicatiestrategie heb ik ook de social media strategy mee begeleid en een structuur opgezet in Canva om iedereen van het team al het benodigde materiaal te laten maken. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de coördinatie van de fotografen, videografen en influencers.
Het was een rijke ervaring waar we vooral in team heel veel hebben gerealiseerd.